marți, 12 aprilie 2016

Ortodoxia

Spre diferență de alte religii creștine, ortodoxia pune la loc de cinste în mod deosebit reprezentările Sfinților cum sunt icoanele și rămășițele pământești ale lor, numite moaște. Ele sunt foarte importante deoarece conform mărturiei multor creștini de peste veacuri acestea au o putere foarte mare în cazuri grele de boală sau alte încercări.
Dacă cinstirea unei icoane reprezintă actul de a comunica verbal și para-verbal cu Sfântul de aceasta reprezentată, pentru a mijloci rugăciunile noastre către Dumnezeu care poate toate câte dorește, am putea spune aproape același lucru despre cinstirea moaștelor.
Diferența ar fi că pentru cineva cu credință mare în acel Sfânt și în Dumnezeu (nu se poate una fără cealaltă) apropierea fizică de moaște îl face pe creștin să aibă o mult mai mare nădejde de izbândă în rugăciune, fără de care ar fi incompletă. Nădejde de izbândă putem avea și fără să fim în fața unei icoane sau moaște, doar că pe unii mai ales în situații critice, acestea îi ajută mult.
Chiar și o rugăciune spusă fără îndrăzneală ar putea fi primită de Dumnezeu, dar a nu crede că Dumnezeu poate face un lucru cu adevărat, a te îndoi de El, face ca rugăciunea să nu funcționeze.
Poți să nu îndrăznești cu toată inima să ceri ceva dar să crezi că Dumnezeu poate, însă e foarte complicat dacă nu crezi deloc.
Simbolul credinței creștine se numește ”Crez” și nu e întâmplător deloc. Poate fi privit ca riscant faptul că nu știi sigur dacă există sau nu, dar dacă era vorba de o știință exactă cum și în ce situații se cunoștea diferența între CREDincioși și cei ce studiază și aplică ȘTIInțele exacte???
Mi s-au întâmplat nenumărate lucruri bune când am crezut în Dumnezeu cu tot sufletul și mi-a fost foarte dificil atunci când am încetat să îl cinstesc. Iar întoarcerea la credință cere foarte multe sacrificii, dar are multe alte beneficii.
Există un citat transmis masiv ”cade de 2 ori și ridică-te de 3 ori”. Eu cunosc acest concept sub o altă formă din surse creștine pe care îl redau liber așa: ori de câte ori veți cădea să nu deznădăjduiți și să cutezați a vă ridica din nou.
De aceea eu Cred în Ortodoxie.
-----------------------
Cazul A: Dacă Dumnezeu există, am avut intuiție bună și (sper să fie așa) răspuns bun la Judecată.
Cazul B: Dacă Dumnezeu nu există, deși aș fi foarte surpinsă că au funcționat toate așa, nu mi-ar părea rău că am ales să fiu creștin ortodox. Nu aș considera că am pierdut ceva pentru că am crezut în basme și am încercat să fac bine în loc de rău, dacă astfel mi-am făcut viața mai frumoasă și mai bună pe pământ.
Și-am încălecat pe-o șea și vă spusei povestea mea.


Niciun comentariu: